cash..cash..cash

Monday, December 7, 2009

diary Wani episode 1

bangun pagi, tgk jam, kul 5 pagi, tido balek.

bangun lagi sekali, gosok mate, tgk jam kat handphone (kul 7 pagi), kecewa sekejap (coz takde mesej), got up dari katil, kemas katil, took my new blouse, Shera's skirt, tudung itam yang sangkut kat balkoni dgn beg, balek uma, mandi, siap, bawak buku, gi uma Shera semula, (oh, gate uma lock. so panjat dinding macam org sakai/gila/lunatic/PSY), naek ke bilik Shera, breakfast (telur+sausage+roti and Milo), keluar uma, wat aksi terkejot (coz Ilani duduk kat doormat. serious menakotkan), naek kereta, start enjin, turned on radio n aircond, vroooooooooooooomm ke kolej.

sampai kolej, menyampa+kecewa coz parking lot takde kosong, parked kereta kat blakang Bangunan Perak kaler kuning tu, turun kereta, jalan ke kolej for 2-3 minutes, sampai depan kolej, nampak org berbaju itam (immediately recognized sape orgnye), excited nak mati (Ilani kate da jodohhhh), org tu belok (ilang dari pandangan), gi ke library, nampak org berbaju itam tu lagi, excited sekali lagi, then duduk di penjuru, bukak buku Histology, lukis Thin skin ngan Thick skin, org berbaju itam duduk di meja berdekatan, now seriously da takleh pokes. tamat.

amek MP3, sumbat earphone, bukak lagu Tokio Hotel volume 15, buat Histologi, teringat akan kewujudan handphone Buruk ku itu, amek dari dalam beg, nmpak miskol dari Dayak Celcom, called her back, mendapat berita yg mengecewakan, aku disuruh meng'harvest' farmville beliau. harap maaf., permintaan anda ditolak mentah2. keputusan hakim adalah muktamad, terima kasih. letak telefon, tak keruan.

Asked Shera, should I or should I not sambil angkat2 kening (bahse isyarat la konon), Shera angguk2 macam dy selalu wat kat lecture Dr Myo Tan (except kali ni takde bunyik 'oooooooo'), Shera ajak Ilani teman dy gi toilet, aku ditinggalkan keseorgn, angkat punggung, jalan, jalan, jalan, (oh, terase sgt jauh), tertibe terjalan ke arah budak berbaju itam itu, tegur, ajak duduk (aku pun duduk la), berbual, bercakap, berchat, bergelak tawa, diam sekejap (org ofis called dy), bercakap, bangun (coz dy nak gi ke ofis), wat muke seposen+nak manje2 la konon, tak dilayan. ok fullstop. hahaha

duduk di meja ku yg asal, Ilani n Shera tak balek2, budak baju itam da balek semula ke library, dtg ke mejaku, berbual, bertanya, aku menjawab, senyum, de budak laen menyibuk meng'cut in' kitorg berborak, busy man yg berbaju itam itu pun sekali lagi blah, aku menyiapkan histology ku, called Puan Roslin

Shera dan Ilani pulang, Ilani merengek2 minta dihantar pulang (coz abg dy takde klas. gedik. gatal. hehe), aku kate nanti, Shera meng'offer' diri kat abg Hyder  nak ikot gi lunch, aku pun di'invite' secare tak langsung, naek kete abg Hyder, gi makan kat 'Along' kat Ipoh Gerden, (oh ya, berkenalan ngan abg Dino - cat lover, claimed himself homo), makan kuey tiow extra udang n air frsh orange, nyummy, bayar rm5, chow, sampai kolej.

sampai library, Shera M.I.A, aku antar Ilani balek uma (ujan lebat giler), sampai library semula, study Biochem, teman Shera jumpe Cik Dasuki, berbincang, keluar dari ofis, masuk library, sedih coz meja itu kosong, packing barang (4.40pm), asked Shera to wait for awhile, keluar, eh baru nak bukak pintu tetibe budak berbaju itam masok, tersengih macam kerang busuk, masuk semula, bace news, dgr Shera meng'explain' kenape kitorg patah balek masuk library semula, abes bace news, keluar library, senyum gembire.

naek kereta, drove to UO (bukan OU), beli barang dapur (people! dgr ni, aku beli barang dapur. ye, barang dapur as in onion, perencah segera, biskut oat krunch, snickers, epal, ayam, kentang, tomato, sausage, telor, dan sebagainye. mak ku pasti berbangge), bayar, pandu umah, sampai uma Shera, tgk fesbuk budak baju itam (dy suruh check gambar graduation dinner batch dy n tgk video diorang yg lawak nak mati tercekik tulang ikan), gelak, HA-HA, tidur, bangun, Shera kejut, dinner (mee goreng ngan sausage), blogging.

haaaaaaaaaaaaaaa. lega ku. abes rancangan Diari Wani episode ari ni. korang gelakkan, aku sebat paru2 korang nanti. tapi kesimpulannya, aku happy arini.

tapi ade lagi beberapa perkare aku nak bitau (perlu ke, Wani??)
  1. Hidayah Zakaria demam. sian dy,
  2. jiran depan uma Shera ni ensem. baek plak tu. da tolong Shera 2 kali. malangnye da kawen. *baeklah
  3. aku tak mandi lagi. jimat air. haha.
  4. aku takleh semayang. jangan menobar fitnah kate blog aku ni tak keislaman.
  5. esok nak sambung study Biochem lagi!
sian, terima kaseh......... 

No comments:

Post a Comment