cash..cash..cash

Tuesday, December 15, 2009

25 perkare yang aku nyampah

aritu aku post entri perkara yang aku nak. sekarang aku nak tulis perkara yang aku nyampah atas sebab2 tertentu plak. 


  1. orang yang berbadan slim n trendy macam Giselle Buncit tapi masih nak membebel 24/7 mengatekan dy sgt gempal dan 'sehat'. pur-lease lah, aku cukup meluat ye. coz aku yang hipokrit ni mesti ingat yang dia tu nak berlagak atau yang sewaktu dengannye atau nak bitau yang 'Wani, kalau aku gemok, ko tu apa lagi. gedempol macam tong drum'..  agak kejam ye di situ.   Tskk -.- 
  2. orang yang makan bising. bukannye makan sambil bercakap! (tu aku, kadang-kadang. hehe). i mean  orang yang ade mengeluarkan bunyi waktu mengunyah. geli koooooowtttt.. haha. 
  3. salesgirl atau cashiers yang sangat sombong/berlagak. muke ketat giler , macam baru buat botox. kalau cun macam Kak Nita (hehe) takpe gak. ni muke kurang mengancam, ade hajat lagi tu nak wat muke masam2. buruk la oii.. hoho. eh, tak baek Wani. entah2 mereka sombong sebab mereka ade PhD. ok, not funny.... x_x
  4. budak yang jual Waffles kat Wetex, Muar (dulu kat 2nd floor, sekarang da pindah kat Food Court kat tingkat atas). dy tu,, eeuuuuuuuuuuuuuuu, tolonglah. tak pernah nak senyum. najis.. najis!!!!
  5. orang yang reply mesej aku mengatakan yang dia 'akan reply nanti. sekarang i nak tidor'. peh, seriously, aku rase cam nak smackdown je. tapi identiti sebagai Gadis Melayu terakhir membantutkan pergerakan kurang ilmiah itu. lalala~
  6. MAW.. beliau adelah senior ku kat kolej. belagak giler.. haritu aku pernah tegur dy, sbb dy asek pandang2 (kerana aku bising. bukannye dy usha aku pun). hehe. then aku tanye dy, 'abg, nama abg mahzan ke?? (bukan nama sebenar)'. then dy jawab, 'haa..'. aku yang peramah tanye lagi, ' abg housemate abg megat eh? (bukan nama sebenar lagi)'. pun dy jawab, 'haaaa'... akibat tensen, aku pun ckp la 'saye saje je tegur.. tak pernah cakap ngan abg'.. dan dy jawab 'Hoo'.....  A.N.N.O.Y.I.N.G... 
  7. akak jual air jus kat depan flet depan GM.. biar pun sedap (sempat lagi nk promote), tapi agak kurang sopan tingkah laku beliau tuuu.. ade ke patut dy hentak cawan kat Ilani coz dy marah kat kawan dy. tak patut sungguh! tak professional. tapi seriously weh, air dy sehengget setengah, tapi gelas besar.. sedap gil bai..
  8. biler orang komplen cara aku driving. rase cam nak cakap 'nyaahhhhh ko dari sini'  dan seterusnya mau eject je manusia2 tu dari kereta aku. grrrr..
  9. biler henfon bateri flat time saat kecemasan. ya, kecemasan. macam time nak suruh mama topupkan aku ke, nak suh aya masukkan duet ke.. 
  10. tertinggal kunci uma dan akibatnye aku kene terpacak kat depan gate umah sampai la mane2 ahli rumahku yang rajen turun lantas membuka kunci mangga. tertekan aku. 
  11. nyamuk. sakit n gatal do kalau kene gigit.
  12. acne. tapi macam aku cakap sebelom ni, acne mmg sangat mencintai aku. tak pernah lekang dari muke ku. sahabat setia dari alam remaja. 
  13. biler bukak purse dan sedar yang aku cume tinggal not 50 dan 50 saje. rase sayang nak blanje. pelik tol lah kau ni, Wani.
  14. biler orang asek apologize akan perkare yang same berkali-kali dalam masa terdekat. aku rimas. da cakap sekali tu, da la. aku paham. aku ni bukannye evil sangat sampai tak nak maapkan orang. ye la. saper la saya ni. even nabi Muhammad pun ampunkan umat baginda.. (cewahhhh, Wani!) hihi
  15. biler orang riak/ujub/bangge atas ape yang takde ketan ngan mereka pun. payah betul la orang camni.
  16. orang yang suke exaggerate. kalau nak tau ciri2 orang di kategori ini adelah pertama, anda boleh dengar hampir 5 kali akan perkataan 'sangat/giler/nak mampus' keluar dari mulut beliau untuk satu perenggan.  kendian, ade perkataan 'Pehhhhhh' untuk menguatkan lagi statement beliau itu tadi.. selain itu, dy mesti ade wat gesture yang sangat confident yang korang rase cam nak tampar2 je. contohnye, kate Abu kepada Ah Chong, 'Pehhhhhh, giler ah. sedap nak mati.. aku tak pernah rase nasi lemak sesedap nasi lemak kantin sekolah kite ni..' sambil menunjukkan ibu jari nya seperti dalam gambar kacang goreng Cap Tangan.
  17. biler line tenet bengong. saper suke, angkat tangan.. da agak da, mesti takde.
  18. azizah mahzan. klon kak intan. da tua wat care cam orang tua la weh. ni tak, act cam gadis remaja yang berpeleseran di chow Kit road je. wat malu kaum bai..
  19. ending Harry Potter. citer tebal sampai 7 buku, tapi in d end Voldemort mati cepat. i mean, d laz duel between Harry n him tu sekejap giler. time bace tu la, aku budget cam nak berperasaan takot n gementar. tapi baru dapat mood, da tibe part yang Voldey tu mati. tak syiok laaa.. huhu
  20. lagu Colbie Caillat. lemau giler ah. (eh, wani da jadi exaggerat-er). hehe. takdela. nyanyi cam tak nak bukak mulut.. 'lucky im in love with my bestfren' (siler bace sambil mengekalkan mulut anda ternganga)
  21. katak, cicak, lipas, ular, ulat, cacing, lintah, pacat, dan yang sewaktu dengannya. sian mereka. 
  22. orang yang kate Tokio Hotel atau lebih spesifik Bill Kaulitz itu gay atau kelihatan macam perempuan. euuuuuuuuuu, tolonglah. kalau ko rase ko lagi better dari Bill aku, sile kan la. kalau tak, harap jangan memalukan diri sendiri keh. At least Bill can make trillions of girls screaming their lungs out when they see him. kalau u tu, ade ke even one GIRL yang drool over u? haha. takde? padan muke.
  23. doctor's coat aku. labuh giler. da la dy nye design cam pelik semacam. kalau aku gantung kat seat kereta aku (cam senior selalu wat), gerenti mencecah karpet. sedih kot. Aida plak komplen coz akan ade ekor terkeluar biler dy tutup pintu. 
  24. orang yang buang sampah dari dalam kereta. tak kesah la dy tu driver ke, atau penumpang. aku mmg cukup allergic. (Wani=warganegara yang concern). haha..
  25. aku nyampah kalau orang tak paham ape yang aku cakap. kau paham tak? paham? bagussssss... (sebenarnye da tak tau nak tulis ape). haha.

No comments:

Post a Comment