cash..cash..cash

Monday, November 30, 2009

i have so many better things to do rather than got stuck in traffic!

watashi ade 5 siblings (di mana semuanya perempuan. ye ye, sile beratur. kaunter dibuka sekarang) chewah..dan setakat nih aku ade sorang abang ipar dan sorang anak saudara laki2 (muhammad erfan ismail). hoh, sekarang ni erfan sedang melalak, tidak diketahui puncanye ape. tapi wo de mama (mak aku, lah) sedang berusaha mendiamkan beliau manakala mak beliau (kakak aku lah) out pergi M.Jayasingam n Co... oh, hari ni hari terakhir beliau bekerja. lepas ni kakak ku ingin berpindah ke Putrajaya mengikut husbandnye. akan beliau angkut sekali Muhammad Erfan Ismail. oh sedih! n oh, Erfan da senyap! tapi kedengaran pula suare mama ku, menyuruh aku keluarkan tulang temulang dan daging lembu korban. oh. malasnye. tapi sebagai anak yg solehah, aku benti jap blogging. maw ke dapor!


ok, daging da berjaya dikeluarkan. mmmm,, ape yg aku nk type tadi ni ek. jap, gimme 2 minutes nk bace semule... (^_^)


cis, jauh menyimpang upenye! yg korang bace tadi tu, anggap lah selingan/iklan semata2.. pdn muke. hahahha. (gelak se-evil mungkin)    ;DD


sebenarye aku nak cerita perihal semalam. hampir separuh keluarga ku (tak termasuk aku) pergi ke Kedah ari Sabtu lepas. ade wedding on the Sunday. Pas abes wedding, mereka pun gerak pulang ke Muar pada jam 7 malam. Sampai Muar teka pada pukul baper? ah, lambat sangat. pukul 7 pagi tadi. percaye atau tidak, itulah hakikat! lame gil bab. 12 hours! on the road. kebas punggung mereka (mind u, 3 of them are warga emas). hihi. akibatnye, pagi ni nenek ku da komplen saket tengkuk. akibatnye juge, aku disuruh beliau supaya amekkan BP beliau (paham2 sendiri la ayat tahap dak tabika nih). walaupun aku tau saket tengkok takde kaetan   ngan BP (tak kesahlah dgn yg idop atau yg da mati atau pun tgh koma), aku amek je. ye la, nnti aku di-dub tanggang atau cucu derhaka. wo bu yao~~ (menanges2 sambil teringatkan azab di neraka).. ye, takde kaetan juge. huhu   x_x


sebab jalan jam jambo:


aku rase motorcyclist yang berbaju putih topi keledar merah tu cam ensem jep. ^^
  • RAYA HAJI. korban. ye, mengenai lembu. namun begitu jangan salah anggap. point saya bukanlah jalan jammed kerana lembu melintas tuk larikan diri dari slayer2 yg bakal menyembelih beliau. bukan2! tetapi, skang ni kan baru abes raya aji.... jadi, ramai orang yg dari Utara mau pulang ke ke ibu kota (perlu ke aku jawab ape? KL la ngeng).. huhu.. buktinye, mama ku kata perjalanan mereka dari Kedah ke KL mengambil masa selama 5 jam. manakala KL-Muar hanyalah 2 jam. ripleys, bilivit or not. 

btw selamat hari raya aji to all!

  • manusie tak getigeti nak carpool. siyes annoying. ade kete BMW 7 series tu (besa gedabak kan kete tersebot?) yg naek hanyalah 2 org. si drebar dan si majikan. selfish nak mam. (emo tahap gaban pula aku ni).. huhu . tengok cam aku, kete kancil kecik. tapi nk gi klas, sumbat sampai 6 orang. pernah sekali sampai 7orang. keesokan harinye, aku igt yg aku kene gi petronas, nak pump tayar (sambil memaki hamun keranaa aku gi tengari.. cuace pasan wooooo).. 


  • queue jumpers! mereka ni konon-kononnye da civilised., tapi perangai langsung fail! cube kau orang bayangkan, korang tengah drive n stuck kat traffic jam.(lebih sengsara kalau itu adelah kereta kancil yang manual, penat kot gear1, gear 2, baru nk masuk gear3 da kene benti, masuk gear 1 semule)..... korang berada di lane kiri disebabkan korang agak kurang laju (diulang, sebab kereta kancil manual, sedikit lembab). then ade kereta ferrari dengan banggenye lalu sebalah kiri korang, maksudnye ferrari tersebot gune emergency lane lah kan..? dan atas sebab2 tertentu, dy ingin mengubah lane, mau masuk ke lane korang (dalam kata laen dyorg nk pintas kereta kancil manual kau tu lah). ape perasaan korang? mau dipijak lagi dalam2 pedal minyak tesebot atau mau tekan clutch smbil brek smbil mengubah ke gear 1(smbil mencarot2 non stop).. tapi kalau pilihan no 1, yang kemek dan tak dapat repair2 balek selame2nye kereta kancil manual korang jugak kan? huhu. begitulah senarionye. yang kecik ditindas, yang besar bermaharajalela (filisofi ku!) huhu..

pesanan ini ditaja oleh Kementerian Malaysia

  • orang yang tamak haloba. time dy tengok lane sebelah dy tgh smooth bergerak, dy pun teros nk ubah ke lane sebelah dy tuh. korag akan lagi rase nak sepak2 biler org tesebot lembab. teragak2. annoying! tapi korang akan rase tersangatlah puas ati apabila sejurus saje dy ubah lane, lane tesebot tros jammed giler2 sampai semut dapat memintasi mereka sume... hahhaa!! (gelak evil lagi).. huhu   ;p

keji. najis. meluat aku.

  • oh, ni lagi satu reason yg agak munasabah. ianya adalah kerana adanye manusia yg suke makan angin. mungkin korang pernah alami situasi ini, di mana kereta depan korang bergerak 30 KM/H (kalah budak yang tengah blaja amek lesen L..). then pabila korang memotong kereta lesen L tu, korang pun toleh la kat driver nye kan.. pernah tak muke driver tu kelihatan sebijik macam Tok Kurus (Tom Cruise) atau macam Will Smith ke??? dalam kate laen driver nye tu bukan Malaysian la... tak pernah kan?? kan? kan? so, ala, malas la nk explen. paham2 sendirik la.. ngee~~~~

mak cik ni bawak lagi laju. drift maaaa.. (",)

  • kalau ade eksiden, mesti ade orang yg terlebih kepoh nak slow down semate2 tok dapat a clearer view of d accident. betul! saya tak tipu.. buktinye? nanti keluar la gambar eksiden kat tenet (e-mail) takpun kat Metro (untuk ruangan gambar kenangan atau ruangan kejadian ngeri yg berlaku di depan mataku). hampeh.

huh,... see see!!? 

  • ade haiwan melintas.  tapi setakat ni, alasan ini tidak boleh diterima pakai sangat kat Malaysia. tapi aritu, ade keluar paper yg seorang driver meninggal dunia (di Malaysia okeh) akibat terlanggar lembu yang dibiarkan oleh penggembala nye.. sedih kan. lembu tu pun mati ( ye ke Wani?) ehehhhh..

minta maaf. gajah melintas.

oh, saya harap yg di mase akan datang, kerajaan dapat cipta alat ni (yang akan bagi warning kat driver malang yg sedang menuju ke arah jalan yg sedang jammed).




kesimpulannya, memandu la secare berhemah. dan saya ingin meminta maaf kepada driver yg  pernah dicarut oleh saya sepanjang saya terjebak dalam bidang pemanduan di jalan raya ni. harap maklum.


No comments:

Post a Comment